Sepagi bersama si kecikk.

Okay..mak aku kena gi Melaka for 'THE ROK-ASEAN CONFERENCE ON HOME CARE FOR OLDER HOMES'. Mula-mula aku dengar, What?? The Rock is cooking punya conference?? Tak lahh.. haha. Merepek je. So, mak aku akan gone for a few days. Dan aku yang kena amik alih menjadi Mem Besar kat umah ni. Huahahaa. Kalau ade bibik bole la jdi Mem Besar.haihhh -__-" Segala kerja rumah including mencuci, memasak, kemas rumah, hantar dan amik adik gi skolah mnjadi tugas aku. 

Setelah sekian lama aku tak bersengkang mata seawal pukul 7am. err,, actually pukul 7am tu aku cuma celik kejap je. Lepas kejut si kecik ni gi mandi, aku pejam balik. Pukul 7.30  baru aku celik yang sebenarnya celik..itupun selepas si kecik ni kejut lepas dy siap mandi. Kalau dy tak kejut, tak bangun la aku jawabnye..haha. Awal lagi sebenarnya, tapi aku saja bia dia siap awal lepas tu bagi dy tgok katon jap. Dy tgok katon, aku sambung terbongkang lagi depan tv.

Her eyes @_@

Agak-agak waktu dah time, baru aku terkedek-kedek dengan si kecik tu. Aku jadi macam Tourist guide + Kaunter pertanyaaan. Si penunjuk arah dan jawab segala pertanyaan yang ditujukan. Huhh. Kalau masuk akal, mampu lagi aku jawab. Tapi apabila otaknya mula berfikir macam di luar dari tin biskut, aku yang jenoh pikir nak jawab apa. Tetapi pagi tu dy lebih kepada membebel. Alhamdulillah..aku cuma perlu mengIyakan aje. Sebab kebiasaannya aku banyak menipu bila ditanya soalan.heee *sebab aku memang tak tahu jawapannya lah!

Balik pun aku amek dy jugak. Kesian si kecik tu terpaksa berpanas terik. Motor ada. Kereta pun ada. Cuma lesen dan keberanian yang tak ada.haha. Fobia aku terhadap kenderaan ni melampau-lampau. Susah nak hilang. Dekat Melaka ade jugak berjinak-jinak bawak skuter skuad aku tuh.. Itupun sebab saat tengah genting. Behind the stories orang tertentu je yang tawu.hihi. Lepas bawak je sejuk satu badan. Macam nak sujud syukur pun ade jugak. Sumpah kelakar! XD Tapi, itu skuter.. Pulas je terus gerak. Kalau yang berGear, mahu berpeluh ketiak jugaklah.

p/s: bila dah kawin nanti aku tknak anak reramai okeyhh.

Comments

Popular Posts